-->

شاب يغازل زوجة امام المسجد!فانظروا ما حدث


شاب يغازل زوجة امام المسجد!فانظروا ما حدث


اولا لا تَبِـخَـل بتَـعَـلِـيقك
كان في شاب اسمه احمد وعنده صاحب اسمه وائل ..

وكانوا لا يخافون الله فيما يفعلون ..

وفي مره من المرات قال وائل لاحمد أنا تعرفت على زوجة امام المسجد ..

وهي بدها أياني أجيها ع البيت ..

وانا بخاف يطب علينا زوجها !!

فايه رايك لو بعد الصلاة تجلس تتكلم مع الامام ..

وتلهيه شويه لحد مأ أرجع بيته تكلمني ؟

احمد قال ماشي..

وفعلا بعد الصلاة راح احمد وسلم عالامام ..

وجلس يحاول يتكلم معاه ..

لحد ما خلص كلام وقعد يرن على وائل ويقله ان الشيخ راح يرجع بيته ..

وطبعا على طول وائل يرجع لاحمد ..

ويحكيه اللي صار وفضل الحال هكذا لفترة طويلة ..

وصار في صداقة بين احمد وبين امام المسجد ..

من كثر ما يجلس معاه لدرجة ان ضميره بدأ يأنبه ..

وفي يوم احمد أخذ قرار وقال لازم أقول للشيخ المسكين !!

حرام لازم يعرف زوجته ماذا تفعل فيه ..

وراح للامام وقاله : ياشيخ بصراحة أنا ما كنت أجلس معاك لله في لله ..

ولكن كنت أجلس علشان أغطي على صاحبي ..

لأن زوجتك تخونك معاه ..

تعرفون ماذا كان رد الشيخ قال :

بس أنا مش متزوج !!!!

فعلا صدمة !!!!

عرفتوا وائل كان يروح لزوجة مين؟

كان يروح لزوجة احمد

طعنـه ف الصميمـ :(

احذر مِنْ عدوك مره ومن صديق السوء ألف مره

...........................

قصة تتعملون منها مدى اهمية الصحبة الصالحة و البعد عن أصدقاء السوء
لانهم لن يجلبوا لك الخير مهما تقربت منهم
m
writer and blogger, founder of رسائل حب وغرام .

جديد قسم :